Használt autó vásárlása manapság lutri?

Igen lutri, de nem is akármilyen! Talán napjaink autósainak ez okoz a legnagyobb fejfájást, később sok-sok pénzkiadást, bosszúságot, bírósági procedúrákat.

Hogyan is vesz az átlagember használt autót? „ De jól néz ki! Kevés a kilométer benne!” Hát igen, ez volt húsz évvel ezelőtt. Fel is vannak az autókereskedők – tisztelet a kivételnek – erre a mentalításra készülve. Mivel mindenki a piacból él a teljesen lelakott autókat is pár óra alatt újszerűvé varázsolják. A kilométerórát úgy illesztik – tekergetik – ahogy a kocsi évjárata megkívánja. Mit is veszünk akkor?

Tudomásul kell venni, hogy a tíz-tízen-két éves autók vásárlása esetén már nem a külcsín, és a  km óra a fontos! A modern gépkocsik tele vannak elektronikai hibatárolókkal, melyek az autók állapotáról igen pontos információval rendelkeznek. Természetesen, azok állapotát is befolyásolni tudják az eladók.

Mit is tegyünk? A gépkocsi külső-belső alapos szemrevételezése után, javasolt egy hosszabb próbaút. Ne elégedjünk meg, hogy a telephelyen az erre kijelölt útvonalon próbáljuk ki!
Érdemes szakembert hívni, aki az adott gépkocsihoz ért, és rendelkezik a hibatárolók kiolvasásához, ill. menetdiagnosztikához szükséges műszerrel, tapasztalattal.

Miért van erre szükségünk? A telephelye kiállított autók hibatárolóját, ha helyben kitörlik, nem biztos, hogy a rövid próbaút során azonnal visszajön. A menetteszt alatt lehetőleg próbáljunk ki minden fogyasztót, ami csak létezik. Figyeljük a kocsink úttartását. Próbáljuk ki a fékrendszer hatásosságát. Figyeljünk a kopogó, zörgő hangokra. Ha lehetőség van, ellenőrizzük a festék réteg vastagságot, a gumiabroncsok, felnik állapotát! Nézzük meg az autó alját, futóművét, kipufogórendszerét stb.

A hosszabb távú teszt után ismét ki kell kérdezni az összes hibatárolót, s elemezni kell azt.
Természetesen, ha nagyon biztosak akarunk lenni, hogy jó autót veszünk, jó áron és a pénzt sem sajnáljuk érdemes egy szakműhelyben átfogó vizsgálatot kérni. Ha az eladó ódzkodik ezektől a vizsgálatoktól, keressünk másik paripát, mert valami titkolni valója van, ami később a mi pénztárcánkat terheli majd.

Dieselt vagy benzinest? Talán a legnehezebb kérdés! Ha nem ismerjük a diesel autó múltját, igen csak pofára eshetünk. Tudjuk, általában azok az autósok veszik eme új járgányt, akik sokat autóznak. Mivel a fogyasztásuk jobb a benzinesekénél a használt piacon is jobban eladhatók. A gond csak az, hogy a „modern idők” common rail vagy PD motorjai igen csak futás ill. kilométer, és pénztárca függőek. Ha nem figyelünk eléggé vehetünk jóhiszeműen egy nagyon szép kocsit „kevés kiló méterrel” de egy leamortizálódott motorral.

A fotón a mérőhengerekben egy R.Thalia 1.5 dci porlasztókból vissza folyt gázolaj mennyiség látható. A vásárlást követő napon az ügyfél panasza az volt, hogy hidegen nagyon nehezen indul. Szerinte az izzító gyertyák a hibásak. Mérésünk bebizonyította, az autót halála előtti napon adták el. Természetesen a régi gazdija legnagyobb örömére.
Ha az új tulaj, nem tud szavatossági alapon egyességre jutni az eladóval, a bíróságon folytatódik a herce-hurca. A porlasztók javítása, nagynyomású szivattyú tisztítása kb. 350-400 ezer forint! Mennyi volt az autó ára? 1.200.000 ezer ft.
Megérte ????????

Legyenek figyelmesek!

Váljék hasznukra!