Akkumulátor?

A téli tartós hideg igen csak megtréfálja az autósokat. Az ügyfelek nagy része - jelen tapasztalat szerint – reklamál. „ Új az akku, a régivel mindig indult.” „Most lett csinálva a generátor, de az akku lemerült.”

A rövid távú, és többszöri indításokkal teli autózás során az akkumulátor napról napra veszít töltöttségi állapotából. Nem is beszélve, ha havas és síkos, vagy a tartósan hideg időben haladunk. A világítás, fűtőmotor, ablaktörlő bekapcsolásával a generátort olyan mértékben leterheljük, hogy nem jut elegendő energia a gépkocsi akkujának feltöltésére. Az újgenerációs autókban több vezérlőegység is helyet kapott. Ezek az elektronikai elemek belső memóriával rendelkeznek, és nyugalmi áramfelvételük van, „szívják” az akkumulátort. Tehát, ha napokig nem használjuk autónkat, meglepetés érhet bennünket. Sőt vannak olyan digitális irányítású gépkocsik is melyek akkumulátorának lemerülése, az elektronikai rendszer teljes tönkremenetelét is eredményezheti.

Mi tegyünk? A legfontosabb, a hideg idő beállta előtt ellenőrizzük az akkumulátorunk állapotát, s szükség esetén korrekciós töltést kell alkalmazni. Kapacitás hiányos telepeket cserélni kell!  Fontos, az újabb (2000-től) gyártott gépkocsi akkumulátorainak a töltését ne „kógler” házilag barkácsolt berendezéssel végezzük.

Nem ajánlott az akku téli kiszerelése sem, mivel a vezérlőegységek tartós táp hiánya memóriavesztést eredményez. Gépkocsiba ülve meglepetést okozhat a paripa. A digitális technológiával ellátott (2000 év utáni) autókat nem szabad „bikázni” sem. Akár százezres költségekbe is kerülhet.

Mi a megoldás, hogy autónkkal ne legyen indítási probléma? Olyan kiegészítő töltőt kell beszereznünk, amely a gépkocsi akkumulátorát korlátlan ideig „toppon” tartja, működése automatikus. Ha az Ügyfél nem használja gépkocsiját hetekig, vagy hónapokig, nem lesz baja sem az akkumulátornak, sem a gépkocsi elektromos hálózatának sem.  Felesleges energiát sem fogyaszt, mivel figyeli az akku töltöttségi állapotát és csak szükség esetén avatkozik be.

Hol kapunk megbízható akkumulátor töltőt? Autósboltokban, szerelőműhelyekben. Manapság már a multik is (Lidl, Tesco, Aldi stb.) árulják, sőt szezonálisan akciózzák is. Fontos, hogy automata legyen, és gépkocsink elektromos hálózatának -  általában 12V-os – megfeleljen. Természetesen, ha tanácsra van szükségük segítünk.

Hogyan töltsünk? Az akkumulátor beszerelt állapotában, a töltő piros(+) vezetékét az akkumulátor pozitív, a kék vagy fekete (-) vezetéket az akku negatív pólusára csatlakoztassuk.

Ügyeljünk, hogy a csipeszek szorosan csatlakozzanak a pólusokra, jó legyen a kontaktus.

Ha meggyőződtünk a helyes bekötésről, bedughatjuk a villás dugót a 220V-os hálózatba.

Led diódák jelzik az akku töltöttségi állapotát.

A töltő lekötése mindig fordítva történjen, tehát a hálózatról kapcsoljuk le először.

Váljék hasznukra!